Moi,
olisiko kellään jouten (tai tietoa mistä saa) Expressin mastossa olevan alkuperäisen kaksoispylpyrän. Sen etustaakin kiinnityksen yläpuolella olevan, jonka kautta fokan- ja spinnun nostimet kulkevat.
-dzeidzei
Maston hela
Moderator: mhm
-
- Posts: 35
- Joined: Sat Sep 29, 2007 8:14 pm
- Location: Helsinki
Maston toppi
Jester
-
- Posts: 20
- Joined: Mon Oct 01, 2007 7:48 am
Mastontoppi
Moi,
juu, tuo virallinen heloitus on varmasti hyvä. Tarkoitus olisi kuitenkin saada originaalimallinen hela, jossa olisi molemmat pylpyrät kunnossa. Omassani on fokan nostimen vaijeri kuluttanut melkoisen uran toiseen pylpyrään.
-dzeidzei
juu, tuo virallinen heloitus on varmasti hyvä. Tarkoitus olisi kuitenkin saada originaalimallinen hela, jossa olisi molemmat pylpyrät kunnossa. Omassani on fokan nostimen vaijeri kuluttanut melkoisen uran toiseen pylpyrään.
-dzeidzei
-
- Posts: 35
- Joined: Sat Sep 29, 2007 8:14 pm
- Location: Helsinki
Maston toppi
Vanhassa helassa on pari kohtaa, mitkä kannattaa tarkistaa.
Pylpyrän akseli on usein kuluttanut helan rungossa olevan reiän soikeaksi ja väljäksi. Tämän vuoksi pylpyrän akseli voi jäädä vinoon ja pylpyrä jumittaa ja purjetta on vaikea saada ylös tai alas. Sitten jossain vaiheessa akseli loksahtaa paikoilleen ja homma toimii kun sitä kokeillaan satamassa. Kippari ihmettelee gastien voimanpuutetta.
Jos vaihtaa vaijerifallit dyneemafalleihin, niin köydet saattavat osua toisiinsa ja kitka syö köyden vaipan päivässä.
Pylpyrän akseli on usein kuluttanut helan rungossa olevan reiän soikeaksi ja väljäksi. Tämän vuoksi pylpyrän akseli voi jäädä vinoon ja pylpyrä jumittaa ja purjetta on vaikea saada ylös tai alas. Sitten jossain vaiheessa akseli loksahtaa paikoilleen ja homma toimii kun sitä kokeillaan satamassa. Kippari ihmettelee gastien voimanpuutetta.
Jos vaihtaa vaijerifallit dyneemafalleihin, niin köydet saattavat osua toisiinsa ja kitka syö köyden vaipan päivässä.
Jester