Espoo GP 2011

Kuinka mennään lujaa?

Moderator: mhm

Henna
Posts: 35
Joined: Wed May 06, 2009 2:37 pm
Location: Helsinki

Espoo GP 2011

Post by Henna »

Espoo GP lähestyy!

Kilpailukutsun löydät täältä: http://www.emk.fi/kilpailu/kilpailut/fi ... o_gp_2011/

Espoo GP on samalla myös tämän vuoden luokkamestaruuskilpailu! Nyt kaikki veneet mukaan!

Henna

p.s. kisoihin osallistuvien tulee maksaa jäsenmaksu ennen kisoja. Tarkemmat ohjeet tulee myöhemmin.
Meri
Posts: 24
Joined: Mon May 16, 2011 3:00 pm

Re: Espoo GP 2011

Post by Meri »

Kaikkien Espoo GP -kisaan osallistuvien expressien tulee olla maksanut Express-liiton jäsenmaksu (10€/hlö eli 40 €/vene). Kuitti jäsenmaksusta on näytettävä purjehdusohjeita hakiessa. Kuitissa pitää olla myös kilpailevan miehistön nimet. Miehistön vaihto kesken kisan on sallittu vain protestilautakunnan hyväksynnällä. Säännöt ja mittamiehen ohjeet löytyvät liiton sivuilta kilpapurjehdus-osiosta. Jäsenmaksu maksetaan tilille FI 05 5542 2320 1894 26. Jäsenmaksu ei toimi ilmoittautumisena, vaan kisaan siis ilmoittaudutaan netissä (ks. linkki yllä Hennan viestissä).
Meri
Posts: 24
Joined: Mon May 16, 2011 3:00 pm

Re: Espoo GP 2011

Post by Meri »

Hei,

laittakaa mielellään jäsenmaksun viestikentään miehistön nimien lisäksi myös veneen nimi - ihan vain siltä varalta, ettei Henna ja minä yhdistetä oikeita nimiä veneeseen. :)

Meri
Henna
Posts: 35
Joined: Wed May 06, 2009 2:37 pm
Location: Helsinki

Re: Espoo GP 2011

Post by Henna »

Ja vielä kerran maksuista. Itse olin melkein kokonaan unohtaa maksaa myös sen kisamaksun. Eli kisamaksu 60 € EMK:n tilille ja jäsenmaksu 40 € liitolle (eli minun tilille). Ja 21.8 jälkeen kisamaksu on 90 €.

Henna
okuivala
Posts: 20
Joined: Mon Apr 12, 2010 1:25 pm

Re: Espoo GP 2011/ GPS -trackit

Post by okuivala »

Tervehdys,

Kevään kokouksessa puhuttiin GPS-trackkien keräämisestä luokkakisoista.
Esimerkiksi FE83-luokka kerää sitä ja träckien avulla analysoivat vauhteja, kryssikulmia ja taktisia valintoja.

Albin Expressin luokkasäänö kieltää GPS-laitteet, mutta tässä lienee tarkoituksena niiden hyväksikäyttö kisan aikana.
Eli passiivinen sijaintidatan kerääminen lienee sallittua.

Onko muilla kiinnostusta? Datan keräämiseen riittää puhelin jossa on GPS.

Otto
Modesty
User avatar
sampsa
Posts: 18
Joined: Fri May 28, 2010 5:36 am

Re: Espoo GP 2011

Post by sampsa »

Moikka,

Mä voin ottaan nakin noiden trackien työstämisestä yhteismitalliseen muotoon ja nettiin lataamisesta. Eli kaikissa veneissä vaan joku gepsi päälle ja kisojen jälkeen tracki mulle maililla.

Sampsa
Modesty
sampsa.soyrila ät welho.net
Pepperoni
Posts: 62
Joined: Mon Oct 01, 2007 8:07 am

Re: Espoo GP 2011

Post by Pepperoni »

Pepperoni voi ainakin laittaa puhelimen GPS:n päälle.

Onko mitään väliä laitetaanko GPS päälle jo rannassa ja annetaan olla päällä koko ajan vai pitääkö laittaa päälle mahdollisimman lähellä starttia ja katkaista starttien välissä?

Olli
pnousiai
Posts: 6
Joined: Thu Apr 08, 2010 1:20 am

Re: Espoo GP 2011

Post by pnousiai »

Mikäs on hyvä trackin keräys softa iPuhelimelle?

t: Pasi
Henna
Posts: 35
Joined: Wed May 06, 2009 2:37 pm
Location: Helsinki

Re: Espoo GP 2011

Post by Henna »

Voisko joku vielä laittaa jonkinlaisen palikkamallin siitä, mitä ja miten lähetetään meilillä. Priscaankin varmaan jonkinlainen paikannin löytyy, mutta kun en vieläkään tuosta tekniikasta mitään ymmärrä.

Henna
User avatar
sampsa
Posts: 18
Joined: Fri May 28, 2010 5:36 am

Re: Espoo GP 2011

Post by sampsa »

Moikka,

Puhelimen / GPS laitteen voi laittaa päälle jossain vaiheessa ennen ensimmäistä lähtöä ja antaa olla päällä koko kisapäivän jos vain akkua riittää. Kisajäljet pitäisi saada sitten gps aikojen perusteella perattua trackista.

Se miten tracki lähetetään riippuu siitä millä vehkeellä se on tallennettu. Joko tracki tallennetaan laitteesta tietsikalle ja siitä maililla mulle tai sitten suoraan puhelimesta mailina mulle. Mieluiten .gpx muodossa. Tarkemmin voin yrittää neuvoa kun tietää mikä laite+softa on käytössä.

Täältä löytyy lisää infoa aiheesta: http://www.fe83.org/wiki/index.php/Kisa ... lettaminen

Ja täältä löytyy puhelimeen Trekbuddy-ohjelma: http://www.trekbuddy.net/forum/index.php

iPhonesta en osaa sanoa mikä olisi hyvä softa.

Sampsa
Pepperoni
Posts: 62
Joined: Mon Oct 01, 2007 8:07 am

Re: Espoo GP 2011

Post by Pepperoni »

Osaatkos sanoa onnistuisko toi sprortstrackerillä?
User avatar
sampsa
Posts: 18
Joined: Fri May 28, 2010 5:36 am

Re: Espoo GP 2011

Post by sampsa »

Pepperoni wrote:Osaatkos sanoa onnistuisko toi sprortstrackerillä?
Alla ohjeet FE83 wikistä (jonkin vuoden vanhat, joten viittaavaat sportstrackerin beta-versioon):


Asetukset: oletusarvoisesti sportstracker suodattaa gps-datan liian voimakkaasti, lisäksi pitää asettaa joko veneen nimi tai purjenumero.

* Settings -> General ->
o Measurement unit -> nautical (nm, kn)
o GPS filtering -> Low
* Settings -> Users ->
o Aseta nimeksi oma purjenumerosi (esim FIN-2674), tämä tulee näkymään GPX-tiedostossa, mutta ei jäljen nimenä.

Hyvissä ajoin ennen lähtöä käynnistä Nokia Sportstracker ohjelma jotta GPS ehtii saada paikkatiedot. Muista painaa Start!

Kisan jälkeen menet Training Diary ikkunaan ja valitset oikean jäljen. Workout Summary ikkuna aukeaa. Muutama asia pitää suorittaa;

* Options -> Properties
o Laita Workout name esim "FIN-2674" eli purjenumerosi. Paina OK
* Options -> Export -> Export as GPX
o Send result file -> Create file and send -> OK
o Jotkut mallit kysyvät mihin tallettaa, laita vaikka muistikortille jos on valinnanvaraa
o Hyväksy tiedostonimi
o Lähetä tulokset suoraan Sampsalle tai itsellesi


T. Sampsa
Meri
Posts: 24
Joined: Mon May 16, 2011 3:00 pm

Re: Espoo GP 2011

Post by Meri »

Hei,

rata-alue on huhupuheiden mukaisesti Kytön alueelle. Kannattaa siis startata aikaisin ja varautua pitkään päivään.

Lisäksi suositus on, että kaikki kävisivät aamulla EMK:lla, jossa sijaitsee virallinen ilmoitustaulu. Tai että saisimme sinne jonkun yhteyshenkilön päivystämään... Anybody?

Meri
User avatar
sampsa
Posts: 18
Joined: Fri May 28, 2010 5:36 am

Re: Espoo GP 2011

Post by sampsa »

Modestyn ja Ragamuffinin ekan kisapäivän trackit ladattu H-vene.netin palveluun: http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/list_events.php. Listalta löytyy kilpailut EspooGP 2011 AE ja FE start1 - start5. Klikatkaa Animaatiota. Kannattaa ottaa Options-valikosta Track's color depend on speed-ruksi pois. Ja Speed-kytkimestä kannattaa nopeuttaa menoa.

Lähetelkää vaan lisää trackejä mulle niin latailen niitä tonne kunhan ehdin.

Sampsa
Last edited by sampsa on Tue Aug 30, 2011 2:58 pm, edited 1 time in total.
Henna
Posts: 35
Joined: Wed May 06, 2009 2:37 pm
Location: Helsinki

Re: Espoo GP 2011

Post by Henna »

Kiitos Sampsa! Priscassakin oli se mötikkä mukana, joten saat ne kiemurat lisätä sinne. Nyt kun on hienot kuvat ajetuista reiteistä, niin varmaan se kisaraportinkin kirjoittaminen käy helpommin?
Henna
Post Reply